Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budowa nowej linii do Wielunia rozpocznie się w 2027 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
08-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
08-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Budowa nowej linii do Wielunia rozpocznie się w 2027 r.
fot. Sylwia Winkler/PKP PLKStacja Wieluń Dąbrowa
PKP PLK potwierdzają plan budowy nowego odcinka sieci kolejowej pomiędzy Chorzewem-Siemkowicami a Wieluniem. Ważna dla południowo-zachodniej części województwa łódzkiego inwestycja jest wciąż w fazie projektowania. Za dwa lata mają rozpocząć się roboty budowlane.

Województwo łódzkie zapowiada stworzenie nowego ciągu linii kolejowych łączących Piotrków Trybunalski z Wieluniem. Koncepcja jego budowy wywodzi się jeszcze z epoki PRL, ale wówczas otwarto ostatecznie tylko krótki odcinek prowadzący do Bełchatowa i nieodległej elektrowni. Teraz powstać mają pozostałe fragmenty.

Za rok projekt ma być gotowy

Przedsięwzięcie jest podzielone na trzy odcinki: Piotrków – Bełchatów – Bogumiłów (modernizacja istniejącego fragmentu i dobudowa krótkiego odcinka do podbełchatowskiej strefy przemysłowej), Bogumiłów – Chorzew-Siemkowice (węzeł z linią 131, tzw. Magistralą Węglową) i Chorzew-Siemkowice – Wieluń. Pierwszy i trzeci mają być finansowane z rządowego programu Kolej Plus, środkowy – z regionalnych funduszy europejskich. Krajowy zarządca infrastruktury przedstawił właśnie aktualny harmonogram prac dotyczących zachodniej części ciągu. – Planowany termin opracowania dokumentacji projektowej to drugi kwartał 2026 r. – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

– Realizacja robót budowlanych planowana jest zaś na lata 2027-2029 – informuje nasz rozmówca. Przypomina jednocześnie, że umowa na projekt inwestycji została zawarta w czerwcu 2023 r. Jej wartość wraz z podpisanym aneksem to 11 mln 300 tys. zł.

Cel to walka z wykluczeniem komunikacyjnym

Nie zmieniły się podstawowe założenia dotyczące kształtu infrastruktury. Na planowanej trasie powstać ma pięć przystanków: Wieluń Berlinek, Ruda Wieluńska, Wierzchlas, Drobnice oraz Siemkowice. Jednym z podstawowych celów programu Kolej Plus ma być likwidowanie wykluczenia komunikacyjnego, stąd też nacisk na objęcie regularnym transportem kolejowym nieobsługiwanych dotychczas miejscowości. – Realizacja programu wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów – ocenia przedstawiciel PKP PLK.

– Program Kolej Plus jest wart 13 mld 200 mln zł – stwierdza Rafał Wilgusiak. Ok. 11 mld 200 mln zł pochodzić ma z budżetu państwa, a pozostałe 2 mld – z kasy samorządów. Polskie Linie Kolejowe zawarły z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego porozumienie, które reguluje kwestię współfinansowania budowy wspomnianej linii przez region.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów Mazowiecki: Umowa na przebudowę peronów

Infrastruktura

Tomaszów Mazowiecki: Umowa na przebudowę peronów

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Zobacz również:

Ogromne zainteresowanie przetargiem na trasę do portu morskiego w Policach

Infrastruktura

Ogromne zainteresowanie przetargiem na trasę do portu morskiego w Policach

Mikołaj Kobryński 05 lutego 2025

Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Tomaszów Mazowiecki: Umowa na przebudowę peronów

Infrastruktura

Tomaszów Mazowiecki: Umowa na przebudowę peronów

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Zobacz również:

Ogromne zainteresowanie przetargiem na trasę do portu morskiego w Policach

Infrastruktura

Ogromne zainteresowanie przetargiem na trasę do portu morskiego w Policach

Mikołaj Kobryński 05 lutego 2025

Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5